Nasveti / pravila

  • OPOZORILO: Servis ni namenjen za množično testiranje. Za predstavitev prikaza delovanja servisa skupini uporabnikov naj se v klepet vključijo največ trije člani skupine. Množično prijavljanje namreč onemogoča drugim uporabnikom, da bi stopili v stik s knjižničarjem/informatorjem.
  • Pri postavljanju vprašanj je pomembno, da opredelite problem čim bolj natančno, saj bo s tem delo knjižničarja/informatorja lažje, verjetnost, da boste z odgovorom zadovoljni, pa večja.
  • Koristno je tudi, da navedete vire, v katerih ste že iskali, da knjižničar/informator tega iskanja ne bi ponavljal.
  • Prosimo, da postavljate konkretna vprašanja in ne vprašanj tipa"Kaj vi menite o ...".
  • Referenčni servis ni namenjen prejemanju zahtevkov za rezervacije ali podaljšanje roka izposoje knjižničnega gradiva.
  • Storitev ni dovoljeno uporabljati v komercialne namene.
  • Referenčni servis ne odgovarja za morebitne posledice, ki bi nastale z uporabo tako pridobljenih podatkov.

Delovni čas

Klepet

Z informatorjem iz IZUM-a lahko klepetate od ponedeljka do petka od 9.00 do 20.00 in v soboto od 9.00 do 13.00, razen ob praznikih.

Vprašanje po e-pošti

Vprašanje po e-pošti lahko pošljete kadarkoli, odgovor boste prejeli v roku 24 ur.
Posamezna splošna knjižnica odgovarja tisti dan, ki je določen v delovnem času.
IZUM, visokošolske knjižnice in Slovanska knjižnica (enota Mestne knjižnice Ljubljana) odgovarjajo vsak dan.

  • Ponedeljek
    09.00–15.00 Občinska knjižnica Jesenice
  • Torek
    09.00–15.00 Mestna knjižnica Ljubljana
  • Sreda
    09.00–15.00 Mestna knjižnica Ljubljana
  • Četrtek
    09.00–15.00 Mariborska knjižnica
  • Petek
    09.00–15.00 Mariborska knjižnica

Več o namenu

  • Referenčni servis izvajajo za to usposobljeni knjižničarji/informatorji v sodelujočih knjižnicah in IZUM-u.
  • Storitev je brezplačna in ni pogojena s članstvom v knjižnici.
  • Namen referenčnega servisa je izkoristiti razvoj informacijske in komunikacijske tehnologije ter ponuditi uporabnikom referenčne storitve, ki jih sicer lahko dobijo le v knjižnici.
  • Online referenčni servis ni nadomestilo za klasično referenčno službo v knjižnici, še posebej, kadar potrebujete nasvete pri iskanju informacij s kompleksnejših področij. Ta način je le bolj priročen in dodaja novo dimenzijo informacijskim storitvam knjižnice.
  • V referenčni servis Vprašaj knjižničarja je vključenih 9 knjižnic (splošne in visokošolske) ter IZUM, ki pokrivajo različna področja.
  • V referenčnem servisu delajo knjižničarji/informatorji, ki so informacijski specialisti in znajo poiskati informacije, ki jih iščete.
  • Ko postavite vprašanje preko obrazca za klepet, bo z vami klepetal informator IZUM-a. Ko postavite vprašanje preko obrazca za e-pošto, vam bo odgovoril knjižničar/informator ene od dežurnih knjižnic ali IZUM-a.
  • Ponujamo vam več kot samo odgovore na vaša vprašanja. Naučili vas bomo tudi, kako si odgovore poiščete sami.
  • Pomagamo vam pri iskanju virov, ki vam bodo koristili pri pisanju seminarskih ali diplomskih nalog, in pri iskanju informacij o področjih, ki vas posebej zanimajo.
  • Odgovarjamo lahko le na takšna vprašanja, na katera najdemo odgovore v dejanskih informacijskih virih, saj namen servisa ni analizirati dejstev, podajati mnenja ali celo ugibati. Želimo vam postreči z dokumentiranimi in verodostojnimi viri.
  • Zaradi varstva avtorskih pravic in licenčnih pogodb vam bomo posredovali le informacije iz javno dostopnih virov.
  • Najbolj smo zadovoljni, če so zadovoljni tudi naši uporabniki. Vaše predloge in pripombe lahko pošljete na naslov: podpora@izum.si.

Sodelujoči

Varovanje osebnih podatkov

Običajno vprašanja in odgovore dodamo v bazo znanja, pri čemer pa se vaše ime in e-naslov programsko zbrišeta. Naslova vaše e-pošte ne dodamo na nobeno distribucijsko listo in skrbimo, da ne pride do zlorab.

NA VRH