OZ 2007/1

36 ORGANIZACIJA ZNANJA 2007, LETN. 12, ZV. 1 Od 8. do 11. oktobra 2006 je v kongresnem centru hotela Bernardin potekalo 11. strokovno srečanje uporabnikov programske opreme Oracle. Vsa predavanja so bila bolj ali manj usmerjena v uporabo tehnologije Oracle: predstav- ljene so bile nove tehnologije in rešitve, vmesna oprema (angl. middleware ), upravljanje informacijskih sistemov, administracija in upravljanje baz podatkov, podatkovna skladišča, zgodbe o uspehu, poslovno obveščanje in po- slovne rešitve partnerjev Oracle ter aplikacij Oracle. V štirih dnevih se je zvrstilo več kot 100 predavanj in seminarskih delavnic, ki se jih je udeležilo več kot 500 udeležencev. Predavanja so bila razdeljena na več temat- skih sklopov: • osrednja predavanja, • baze podatkov, • upravljanje informacijskih sistemov, • vmesna oprema, • podatkovna skladišča in poslovno obveščanje, • poslovni informacijski sistemi, • upravljanje s prostorskimi podatki in njihova uporaba, • razvoj informacijskih sistemov, • sistemi za upravljanje s človeškimi viri (HRMS – Hu- man Resource Management Systems ), • predavanje pokrovitelja. Kot so povedali predstavniki podjetja, je Oracle največje podjetje na svetu, ki ponuja celotno paleto programskih rešitev za organizacije. Oracle DBMS (Database manage- ment system) je podprt v več kot 80 različnih operacijskih okoljih. V preteklih dveh letih je Oracle prevzel 20 podje- tij, da bi združil in utrdil moči Oracla ter investiral v vmes- no opremo. Za največjega konkurenta Oraclu na področju podatkovnih baz je bila oklicana indeksna datoteka. V nadaljevanju prispevka sledijo povzetki najbolj aktual- nih predavanj. Kako do “direktorskega informacijskega siste- ma” Avtor prispevka Miran Krajnc (Kopa, d. d), je predstavil projekt postavitve direktorskega informacijskega sistema. Kot izhodiščno predpostavko je postavil znano dilemo: Nakup gotovega izdelka ali lastni razvoj? Pri izboru aplikacije je avtor poudaril lastnosti, na katere je treba biti pozoren: • podpora definirani skupini kazalcev, • strukturiran prikaz ključnih poslovnih indikatorjev in pripadajočih kriterijev merjenja, • prikaz trenutnega stanja, • odmik trenutnih vrednosti od načrtovanih, • gibanje sprememb glede na preteklo obdobje, • semaforji, ki ponazarjajo stanje kazalcev. Hitra in učinkovita vpeljava, znan znesek za nakup in uvedbo ter znani časovni okvirji vpeljave rešitve so glavne prednosti nakupa gotovega izdelka. Le-ta vsebuje niz vnaprej določenih in povezanih programskih orodij, namenjenih zagotavljanju odgovorov na posamezna po- slovna vprašanja. Eden izmed ključnih dejavnikov pri odločanju za nakup gotovega izdelka je povezljivost izvornih podatkov s podatki v direktorskem informacij- skem sistemu, ki mora biti zagotovljena. Proces prenosa podatkov med izvorom in končnim rezultatom je znan pod imenom ETL (angl. processes of Extracting, Trans- forming or Transporting and Loading data ). V primeru lastne izdelave pa pridobimo rešitev, prila- gojeno natanko določeni skupini uporabnikov, znani so začetni stroški projekta, izbira tehnologije in orodij pa je neodvisna ali pa je odvisna le od omejitev znotraj orga- nizacije. Lažje odpravljive so tudi težave in dileme, kot so granulacija podatkov, razširitve dimenzij, nadgradnje, izjeme, dokumentacija. Ne glede na to, za kateri model se odločimo, je pomemb- na koncentracija ključnih podatkov na enem mestu, kar je lahko zagotovljeno z različnimi tehnikami in metodami prikaza podatkov: • Ključni poslovni indikatorji so ocene stanja stra- teško pomembnih področij poslovanja, ki lahko za- jemajo več različnih poslovnih procesov ali kriterijev merjenja. STROKOVNO SRE^ANJE SIOUG 2006

RkJQdWJsaXNoZXIy MTAxMzI5